Vilniaus mokytojų namai
EN

Seminaras „Patyčių prevencija ir intervencija: mokytojo vaidmuo“


Mokymosi ir informacijos centre, 226 auditorijoje
Trečiadienis
Sausio 25 d.
13 val.

Patyčios – tai agresyvus ir kitą žmogų žeidžiantis elgesys, kuris yra opus visai visuomenei, tačiau ypatingai ryškiai pastebimas vaikų ir paauglių tarpe. Todėl mokyklos tampa viena dažniausių „socialinių arenų“ vaikų ir paauglių tarpusavio patyčioms. Kas ketverius metus atliekamas Pasaulinės sveikatos organizacijos tarptautinis „Jaunų žmonių sveikos gyvensenos tyrimas“ (HBSC) rodo, kad Lietuva yra tarp aukščiausią patyčių paplitimą turinčių šalių. 2014 m. tyrimo duomenimis, Lietuvoje patyčias mokykloje ar kitoje artimoje aplinkoje patiria apie 30 proc. 11-15m. amžiaus vaikų, o virtualioje erdvėje patyčias patiria kas penktas vaikas – 20 proc. Didelis patyčių mastas ne tik kelia įvairias neigiamas pasekmes vaikų ir paauglių emocinei sveikatai, bet taip kenkia mokyklos klimatui, mokinių pažangumui, o taip pat prisideda prie visų mokyklos bendruomenės narių menkesnio saugumo jausmo. Sprendžiant patyčių situacijas tiek trumpalaikėje, tiek ilgalaikėje perspektyvoje, ypatingasi svarbus vaidmuo tampa šalia vaiko esantiems suaugusiems – mokytojams, kitiems mokyklos darbuotojams, tėvams. O siekiant ne tik „gesinti gaisrus“, bet ir užkirsti kelią patyčioms, kol jos dar neprasidėjo – svarbu kalbėti apie patyčių prevencijos principus, kurie teigia, kad efektyviam patyčių išgyvendinimui reikalingas visų mokyklos bendruomenės narių sutelktumas ir bendradarbiavimas. Kai mokykloje dirbantys suaugusieji atpažįsta patyčias, vienodai į jas reaguoja bei stabdo – mokyklos atmosfera tampa saugesnė ne tik vaikams, bet ir joje dirbantiems bei besilankantiems suaugusiems.

Seminaro uždaviniai

  1. Aptarti patyčių reiškinio apibrėžimą, formas, skirtumus nuo kitų agresyvaus elgesio formų bei kitus ypatumus.
  2. Apibrėžti efektyvius patyčių prevencijos mokykloje principus bei skirtingų mokyklos darbuotojų vaidmenį joje.
  3. Suteikti žinių apie efektyvų reagavimą į įvairias patyčių apraiškas bei stiprinti mokytojų bei kitų mokyklos darbuotojų praktinius reagavimo įgūdžius.

Plėtojamos kompetencijos

Gebėjimas atpažinti patyčias, jas atskirti nuo kitų nepageidaujamo elgesio apraiškų bei identifikuoti skirtingus dalyvių vaidmenis patyčių situacijose. 
Gebėjimas efektyviai reaguoti į „čia ir dabar“ vykstančias patyčias bei užsitęsusias patyčių situacijas. 
Gebėjimas reaguoti į elektronines patyčias bei supratimas mokytojo vaidmens elektroninių patyčių situacijose. Supratimas efektyvių patyčių prevencijos principų, padėsiančių konstruktyviai spręsti patyčių situacijas ilgalaikėje perspektyvoje.

Turinys

  1. Patyčios: samprata, formos, priežastys bei kiti ypatumai.
  2. Efektyvios patyčių prevencijos mokykloje principai bei veiklos.
  3. Skirtingų mokyklos darbuotojų atsakomybė, patyčių prevencijoje bei intervencijoje.
  4. Reagavimas į patyčių situacijas, vykstančias mokykloje ir virtualioje erdvėje.
  5. Pagalbos principai vaikams, patiriantiems patyčias bei vaikams, inicijuojantiems patyčias.
  6. Bendradarbiavimas su tėvais, sprendžiant patyčių situacijas.

Seminaro lektorė Jurgita Smiltė Jasiulionė – VšĮ „Vaikų linija“ psichologė, savanorių mokytoja bei Vilniaus Universiteto doktorantė. Patyčių tema domisi nuo 2004 m., yra viena iš VšĮ „Vaikų linija“ inicijuotos kampanijos „BE PATYČIŲ“ organizatorių ir vykdytojų. Veda seminarus patyčių tema įvairioms visuomenės grupėms – švietimo darbuotojams, tėvams, moksleiviams, aktyviai dalyvauja konferencijose ir kituose renginiuose patyčių prevencijos srityje.

Seminaro kaina dalyviui - 35 € 
(apmokėjimas iš mokinio krepšelio lėšų grynaisiais arba pavedimu). 
Seminaro dalyviai gaus kvalifikacinius pažymėjimus.

http://www.mtc.lt/lt/renginiai/renginyssmulkiau/373/26%7C28%7C27%7C47%7C80%7C78%7C83%7C48%7C42%7C43%7C44%7C45%7C46%7C58%7C59%7C62%7C63%7C49%7C29%7C69%7C70%7C82/patyciu-prevencija-ir-intervencija-mokytojo-vaidmuo?filter_reset=1



Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: